Nomadsko ovčarstvo je jedan od najstarijih načina bavljenja poljopviredom na našim prostorima. Rase ovaca koje su se koristile od davnina danas smatramo autohtonim sortama, čije su proizvodne odlike prilagođene takvom načinu uzgoja. Međutim, pojavom stranih sorti, prvenstveno iz zapadne Evrope ali i Rusije, počeo se razvijati i uzgoj ovaca u štalama, što dosta olakšava sam proces uzgoja.
Mliječne rase ovaca
Uzgoj ovaca se vrši radi dobijanja mesa, mlijeka i vune, na osnovu čega se i dijele sve rase ovaca. Jedna od kategorija rasa su i rase ovaca koje se koriste isključivo za uzgoj mlijeka, kao što su istočnofrizijska i sardinijska ovca. Pored toga, značajne količine mlijeka se mogu dobiti i od rasa koje nazivamo kombinovane (daju najbolji omjer prinosa mlijeka, mesa i vune), poput rasa cigaja, pramenka (travnička, lička, istarska), solčavsko jezerska i druge.

Istočno-frizijska ovca.

Sardinijska ovca.
Ovčiji sir – glavne karakteristike
Ovčiji sir se u ljudskoj ishrani koristi dosta dugo, a prvi zapisi o njegovoj vrijednosti potiču još od rimskog perioda. Stotinu grama ovog sira u sebi sadrži 14g proteina, 28g masti, 8g ugljenih hidrata, te 350 kalorija.
Ovčiji sir ima mnoga blagotvorna dejstva na zdravlje čovjeka:
- poboljšava probavu,
- reguliše nivo šećera u krvi,
- ubrzava metaboličke procese,
- ojačava mišićno-koštanu strukturu
- te poboljšava kvalitet kose i noktiju.

Ovčiji sir.
Proizvodnja ovčijeg sira
Prvi i osnovni korak u proizvodnji ovčije sira, koji u mnogome određuje krajnji kvalitet proizvoda, jeste ispaša ovaca, tj. kvaliteta trave koju ovce konzumiraju.
Nakon dobijenog mlijeka, proces proizvodnje sira ima nekoliko koraka:
- pasterizacija mlijeka,
- dodavanje sirila i zgrušavanje,
- cijeđenje,
- soljenje
- zrenje.
Zrenje za tvrde ovčije sireve može da traje i do 60 dana. Nakon toga se pristupa pakovanju, koje se uglavnom vrši vakumiranjem.
Kako plasirati ovčiji sir?
Ovčiji sir je na našim prostoima veoma popularan i potražnja za njim je velika. Kako bi proizvođači postigli bolju cijenu i plasirali svoje proizvode kroz maloprodajne lance, potrebno je obratiti pažnju na brending i marketing proizvoda. To se najviše odnosi na izgled samog sira i pakovanja, proizvodnju po svim propisanim standaridma te promociju proizvoda. Ovakav način poslovanja omogućit će proizvođačima da dalje razvijaju svoju proizvodnju, modernizuju procese i stvore održiv biznis.