Troškovi sastojaka, poput žitarica i ulja, podigli su globalne cijene hrane na desetogodišnji maksimum, saopštila je nedavno Organizacija UN za hranu i poljoprivredu.
Taj “trend” prate i velike kompanije pa je tako kompanija Kraft Heinz povećala cijene za više od polovine svojih proizvoda na domaćem tržištu u SAD -u, ali i van zemlje.
To potvrđuje i Miguel Patrisio prvi čovjek Kraft Heinza, koji za BBC kaže da će “ljudi morati da se naviknu na skuplju hranu”.
Tokom pandemije, u mnogim zemljama je opala proizvodnja sirovina, od usjeva do biljnih ulja. Mere za suzbijanje virusa, kao i bolesti, ograničile su proizvodnju i isporuke, ali kako su se ekonomije ponovo pokrenule, ponuda ovih proizvoda nije bila u stanju da održi korak sa povratnom potražnjom, što je dovelo do viših cijena. Veće plate i cijene energije takođe su dodatno opteretile proizvođače.
Patrisio kaže da dugoročno gledano, “tehnologija treba mnogo toga da poboljša kako bi se poboljšala efikasnost poljoprivrednika”, kao i sva povećanja troškova ne treba prenositi na potrošače.
Međutim, stručnjaci smatraju da će veliki proizvođači hrane poput kompanija Kraft Heinz, Nestle i PepsiCo “najvjerovatnije morati da prebace taj trošak na potrošače“, pa je tako PepsiCo nedavno upozorio da se suočava sa povećanjem troškova, od transporta do sirovina, i saopštio da će dalji rast cijena vjerovatno biti početkom sljedeće godine.
Međutim, osim što je povećalo troškove, pandemija je pomogla povećanju prodaje nekih marki Kraft Heinz, rekao je Patrisio, jer su „ljudi kuvali daleko više nego što su to radili ranije “.